Gezdim Halep ile Şa'ı, Eyledim ilmi talep.
Meğer ilim bir hiç imiş, illa edep illa edep.
*
Hak teâlâ intikamın, kul eli ile alır.
İlm-i hâli bilmeyenler, onu kul yaptı sanır.
Cümle eşya Halıkındır, kul eliyle işlenir,
Emr-i Bari olmayınca, sanma bir çöp deprenir.
*
Dün zekiydim, dünyayı değiştirmek istedim.
Bu gün bilgeyim kendimi değiştirdim.
*
Sabrın sonu selâmet,
Sabır hayra alâmet.
Belâ sana kahretsin;
Sen belâya selâm et!
*
Veren de o alan da o, nedir senden gidecek ?
Telaşını gören de, can senin zannedecek.
*
Sanma ki tesettür sadece kadına farzdır.
Erkeğin tesettürü göz kapaklarındadır.
*
Dünya nimet yeridir, âhiret âşığına,
Ne koyarsan aşına, o gelir kaşığına.
*
Çok aceleci olma, ayakların burkulur,
Öfkeyle kalkan kişi, pişmanlıkla oturur.
*
İyilik eden kimse, karşılığını alır,
Gül sunan bir elde, gülün kokusu kalır.
**
Var mı beni içinizde tanıyan ? Yaşanmadan çözülmeyen sır benim.
Kalmasa da şöhretimi duymayan, Kimliğimi tarif etmek zor benim…
*
Ben sadece gölgen oldum,
Dur dedigin yerde durdum.
Beş para etmez dünyada,
Güvendigim bir sen oldun.
Olan yine bana oldu,
Sana bir gün daha dogdu..
*
Ya islamla yükselir,
Ya inkarla çürürsün.
Yol mezarda bitmiyor.
Gititğinde görürsün.
*
İki ayrı âlem görmeli insan,
Sadakat sahibi görecek er geç.
Gayeden bihaber yoksa heyecan,
Takılma ahmağa bir selam ver geç.
*
Kim demiş avrupa insanı medeni.
Ne edep var ne hayâ, çırıl çıplak bedeni.
Eğer medeniyet açıp saçmaksa bedeni,
Desenize hayvanlar bizden daha medenî.
*
Gerek yok her sözü laf ile beyâna.
Bir bakış bin laf eder bakıştan anlayana.
*
Niçin küçülüyor eşya uzakta?
Gözsüz görüyorum rüyada, nasıl?
Zamanın raksı ne, bir yuvarlakta?
Sonum varmış, onu öğrensem asıl?
*
Doğrular değişir, gerçekler değişmez.
*
Uykuya dalmış bir kişiye öğüt vermek,
çorak yere tohum ekmekten farksızdır.
Aptallık ve cahillik yırtığı yama tutmaz.
*
İki şey mühimdir.
Birincisi; okyanus gibi bol haysiyet.
İkincisi; Elif gibi dimdik şahsiyet.
*
Nefsime uydurup şaşırtma beni,
Aşkınla yanacak köz ver Allahım.
Giymeden üstüme beyaz kefeni,
Hakkı gözetecek göz ver Allahım.
*
Vatan sevmek kan akıtmak diyorsan,
Vatan için dünyanın şah damarını keserim.
Yok illa ki senin kanın diyorsan,
Ben vatanımı kara toprakta da severim.
*
Yaşlanarak değil, yaşayarak tecrübe kazanılır.
Zaman insanları değil, armutları olgunlaştırır.
*
Berki direktanı sebz der nezeri huşyar.
Her veraki defterist marifeti Girdigar.
*
Biz bizimle bizdeydik, biz bizimle bize geldik,
biz bizimle bizdeyken, bizi bizden mi sorarlar ?
*
Ya şimdi bir fesat koptu cihanda.
Hevayi nefse düşti nas bu anda
Eğer alim eğer abid bu şanda.
Hadis, tefsir, fıkıh kaldı nihanda.
*
Çünkü vakfetmeyecektin cihet-i aşka tenin.
Mütevelli kızı sevmek, ne vazifendi senin ?
*
Derman aradım derdime, derdim bana derman imiş.
Bürhân sorardım aslıma, aslım bana bürhân imiş.
*
Bir müslüman için; Camiye girip kuran okumak neyse,
Laboratuvara girip bir olguyu incelemek de aynı kutsallık seviyesindedir.
*
"Dönemim divan katibi Tahir Efendi, Nefi'ye kelp diye saldırmış. Ozan şu dörtlükle cevap vermiş;
"Bize kelp demiş Tahir Efendi,
İltifatı bu sözde zahirdir.
Maliki mezhebim, zira
İtikadımca kelp, tahirdir."

Leave a Reply

Gönderilere Abone Ol | Yorumlara Abone Ol

- Copyright © Guena Varia - Powered by Blogger